Wat is het grootste merk voor houten spoorwegen?

Morris Kuiper

"Dat hangt ervan af... Het is een kwestie van smaak en prijs." Dit is nooit veranderd. In de afgelopen jaren heb ik echter een nog interessantere manier gevonden om deze vraag te beantwoorden: door te kijken hoe lang het duurt om een houten spoorlijn te bouwen in een ander land (of op zijn minst een land met een vergelijkbare geschiedenis). Laten we eens kijken naar wat er het afgelopen jaar in Nederland is gebeurd.

Toen ik begon met het bouwen van houten spoorwegen, probeerde ik er een te maken waarvan ik dacht dat het gemakkelijk zou zijn om op te zetten en min of meer hetzelfde zou zijn toen het klaar was. Dit maakt het heel anders dan producten zoals Slinger Goud Roze. Mijn belangrijkste doel was om een spoorlijn voor Nederland te maken die ook leuk zou zijn om te bouwen. Dit is een idealistisch doel, maar een die ik heb gevonden mezelf proberen te bereiken. En eentje hoop ik zal blijven groeien naarmate steeds meer treinliefhebbers voor het eerst naar Nederland komen. In deze blog zal ik beschrijven de manier waarop ik ben gegaan over. Ik heb veel nagedacht over elke stap en waarom ik koos voor elke keuze en zal ook beschrijven hoe ik een aantal van de resultaten hebben bereikt. In deze blog ga ik me richten op houten spoorwegen. De eerste stap die ik nam was het juiste materiaal kiezen. Ik had iets nodig dat gemakkelijk kon worden hergebruikt, maar kan nog steeds worden gebruikt. Iets dat was zeer sterk en toch licht genoeg om te worden uitgevoerd voor lange afstanden en nog steeds genoeg kracht om ruwe weersomstandigheden te behandelen. Op het einde vond ik dat het was een hout dat zou ruw weer op een manier die ik niet kon bedenken en kon gemakkelijk worden vervoerd en onderhouden omgaan. Daarom noem ik het een magnum. Het is vrij gemakkelijk om mee te werken voor de meeste mensen en het is ook zeer veelzijdig. Het is niet echt een "oud" materiaal en kan worden hergebruikt voor veel dingen. In feite is veel van het al hergebruikt om houten treinen die nog steeds worden gebruikt vandaag te creëren. Ik heb een aantal interessante vragen gehad zoals: hoe onderhoud en onderhoud je een magnum? of: wat is de reden voor de verschillende kleurpallets? en ga zo maar door. En het is ook belangrijk op te merken dat een magnum is in principe een die wordt gebruikt en is gemakkelijk te vervoeren. Ik heb verschillende mensen me laten vragen of er een magnum trein van hout gemaakt kan worden. Dus daar gaan we.

Allereerst moet ik zeggen dat ik niet veel ervaring in het onderwerp. Dus het antwoord op uw vraag zal voornamelijk gebaseerd zijn op mijn eigen ervaring. Ik ken veel mensen, die hebben gekocht en onderhouden een magnum trein die in feite was gemaakt van hout en niet een magnum trein gemaakt van ijzer en staal. Echter, ik heb ook gezien en gehoord verschillende getuigenissen en discussies over dit onderwerp en ik ben hier om te proberen en dit onderwerp uit te leggen aan iedereen. Hoeveel kosten houten spoorwegen?

Het grootste probleem met houten spoorwegen is dat, de meeste van de tijd, het lijkt meer op een meubelstuk of een klein stukje houtwerk, dan een werkelijke spoorweg. houten spoorweg vergelijk zal echter een proefrun zijn. Het probleem is dat het erg moeilijk is om de roest te verwijderen.